تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
شستشوی ممبران تصفیه آب صنعتی

اخبار جديد بلاگ تز

جديدترين اخبار روز دنيا را از ما بخواهيد

شستشوی ممبران تصفیه آب صنعتی

 شستشوی ممبران [ممبرین] تصفیه آب صنعتی چگونه صورت می‌گیرد؟

شستشو فیلم های نمک زدایی صنعتی

این روش ها گاهی برای بهبود کیفیت آب و همچنین جلوگیری از ورود رسوبات به گیاهان آب شیرین کن استفاده می شود. کاهش رسوب در غشا با انجام فرآیند فوم یکی از روشهایی است که میتواند از ورود رسوب ، مواد معدنی و سایر نمکها به آب مورد استفاده جلوگیری نماید.

کاهش رسوب در غشا با انجام یک فرایند cip

رسوب در غشاء با انجام یک فرایند cip برای تمیز کردن غشاء ، حذف باکتری ها و رسوبات آلی و معدنی ، و به طور کلی برای حذف کفش های چوبی بیولوژیکی کاهش می یابد. کاربران از روش کاهش cip برای تولید آب خلوص بالا برای نوشیدن ، ورود دیگ بخار ، درمان فاضلاب و سایر نیازهای استفاده می کنند. در غشاهای اسمز معکوس به طور کلی ، سرعت انتقال کاهش می یابد و جریان ورودی با کاهش راندمان حذف محلول رخ می دهد. شما می دانید ، در طول زمان ، غشاء با رسوبات نمک و بیولوژیکی مسدود می شوند. معمولا راه حل های مختلف برای از بین بردن این انسداد استفاده می شود. کاهش رسوبات در غشا با انجام عمل جراحی لگن بهترین راه برای فرار از این مشکل است.

زمان روند کاهش رسوب در غشاء توسط فرایند cip
 

شستشوی ممبران آب شیرین کن صنعتی

برای بالا بردن کیفیت آب و همچنین جلوگیری از ورود رسوبات به دستگاه های آب شیرین کن گاهی از روش هایی استفاده می شود. کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip یکی از روش هایی است که بسیار می تواند از ورود رسوبات، مواد معدنی و سایر املاح به آب مورد استفاده جلوگیری کند.

Source

کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip

کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip به منظور پاکسازی ممبران ها و رفع باکتری ها، رسوبات آلی و معدنی و در حالت کلی به منظور رفع گرفتگی های بیولوژیکی انجام می گیرد. کاربران برای تولید آب با خلوص بالا جهت استفاده از آن ها برای شرب، ورود به بویلرها، تصفیه آب های پساب و سایر نیازهای دیگر از روش کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip استفاده می کنند. در حالت کلی در ممبرانهای اسمز معکوس، جریان عبوری کاهش یافته و جریان ورودی با تقلیل راندمان حذف املاح رخ می دهد. همانگونه که می دانید به مرور زمان، ممبران ها توسط رسوبات نمکی و بیولوژیکی دچار گرفتگی می شوند. برای رفع این گرفتگی معمولا راه حل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip بهترین روش برای فرار از این مشکل است.

زمان عملیات کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip

در حالت کلی در یک زمانی که ما با برخی علائم مواجه شدیم نیاز است که از روش شست و شوی شیمیایی جهت رفع گرفتگی استفاده کنیم. برخی از این علائم در حالات زیر رخ می دهند : ⦁ زمانی که جریان دبی آب تولیدی بین 10 تا 15 درصد با کاهش مواجه شد. ⦁ زمانی که TDS آب تولیدی با افزایش موجه شد و شاهد کاهش کیفیت 10 تا 15 درصدی کیفیت آب بودیم. ⦁ در زمان هایی که فشار در ورودی ممبران زیاد باشد ولی در خروجی با کاهش روبرو شویم.

زمانی که اپراتور تشخیص دهد که جریان دبی ورودی و همچنین TDS و فشار آب با تغییراتی مواجه شده اند، تصمیم به شست و شوی شیمیایی گرفته می شود. باید این نکته را یادآور شویم که معمولا فاصله ی زمانی برای انجام هر عمل CIP در سیستم اسمز معکوس بستگی به شرایطی دارد که می تواند باعث تغییر آن شود. برخی از این شرایط نظیر دمای آب ورودی، شرایط بهره برداری و همچنین میزان عملکرد غشاها در طول شبانه روز می توانند که انجام عمل CIP را با تغییراتی در زمان مواجه کنند. اما بهترین زمان برای انجام عملیات کاهش رسوب در ممبران با انجام عمل cip بین 3 الی 12 ماه است.

شست و شوی شیمیایی ممبران

در مراحل طراحی برای ساخت یک آب شیرین کن ما باید پیش بینی یعنی انجام عمل CIP برای آب شیرین کن صنعتی را که پیش نیاز آن است را در نظر بگیریم. باید در نظر گرفت چنانچه شرایط مطلوب و تجهیزات مناسب استفاده نشود، استفاده از بهترین محلول های شست و شو نیز موثر واقع نخواهند شد.

تجهیزات یک سیستم شست و شو

یک عمل CIP به وسیله ی تجهیزاتی صورت می گیرد. این تجهیزات را برای شما به طور خلاصه شرح می دهیم.

مخزنCIP : هنگام انجام عمل شست و شو، سیرکولاسیون و نگهداری محلول در این مکان انجام می گیرد. جنس مخزن باید قابل مقاوم در برابر اسیدها و بازها باشد. استفاده از میکسر جهت مخلوط کردن محلول ها در صورتی که درون مخزن محلول سازی انجام می گیرد لازم است. حجم مخزن نیز متناسب با لوله های ارتباطی جهت چرخش محلول و PRESSSURE VASSEL انتخاب می شود.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 27 تير 1400ساعت 10:05 توسط مسلم شريفي | تعداد بازديد : 102 | |